Tuesday 12 April 2016

6 jenis Buah untuk Tips Kulit Cantik Berseri Secara Semulajadi

ramai suka makan buah kan..so, hari ni hana nak share 6 kebaikan buah yang mampu buatkan whitening booster untuk kulit anda..

x rugi nak cuba..lepas ni..jom pakat cari ramai-ramai buah-buahan yang tersenarai ni yang mampu memberikan kulit anda cantik berseri..





Buah dan sayuran adalah bahan-bahan makanan yang semulajadi  dan manfaatnya yang sangat banyak kepada tubuh. Bila Anda membeli produk kosmetik pemutih kulit tertentu, kebanyakan dari produk tersebut sebenarnya juga menggunakan ekstrak buah dan sayur alami...yes..betul kan..
 
Apakah Anda ingin memiliki kulit yang cantik, cerah dan terawat?  Makan saja buah-buah ini untuk mendapatkan kulit cantik berseri...jenis yang malas nak inject ke ape..amalkan la yer..yang dh buat suntikan pun boleh amalkan juga..

1. Jeruk
Buah jeruk kaya akan vitamin C dan mampu membuat kulit Anda cantik merona. Hal ini kerana kandungan vitamin C dan anti oksidannya yang bagus untuk merangsang peredaran darah dan membuat kulit menjadi cerah.

2. Pepaya
Pepaya mungkin menjadi buah yang kurang digemari. Namun buah berwarna orange kemerahan ini memiliki kandungan yang baik untuk mencerahkan kulit Anda. Makan potongan buah pepaya akan membantu membuat kulit Anda cerah bercahaya. 

3. Anggur
Buah ini memang merupakan buah yang kaya dengan antioksidan. Khasiatnya sangat bagus untuk menjaga kulit awet muda dan tegangkan kulit . Kulit Anda juga jadi lebih cerah dan cantik. 

4.Epal
Epal adalah buah yang sangat bermanfaat bagi kecantikan dan kesihatan. Selain menjaga kondisi tubuh, kandungan vitamin dalam buah epal mampu membuat kulit Anda lebih cerah. Anda tidak hanyaperlu memakannya, namun menjadikannya masker dan  sapu bagi kulit untuk mencerahkan wajah, leher maupun kulit kaki dan tangan. 

5. Bengkoang



Sudah bukan rahasia lagi bahwa bengkoang dapat membantu mencerahkan kulit Anda. Banyak kosmetik menggunakan bengkoang karena khasiatnya yang membantu mengembalikan rona cerah kulit Anda. Nikmati irisan bengkoang segardan makan mentah atau dibuat rojak pun sedap kan..

6. Lemon


Lemon memiliki kandungan vitamin C yang lebih tinggi dari jeruk. anda biasa menggunakan perasan lemon dalam jus atau air minum Anda di pagi hari untuk membantu membuat membersihkan pencernaan dan membuat kulit makin sehat merona. Perasan lemon juga  menjadi campuran masker.

mudah kan nak cantik berseri..guna bahan semulajdi je..yang penting natural beauty..hana memang amalkan lemon tu..detoks memang bagus..terbaik punya lahh kesan nya..terutama lepas 2 hari buat injection beauty..

nak hasil pantas cepat dan mudah..beauty injection ada penyelesaian nya k..

EVERY GIRL DESERVES TO BE PRETTY

 

No comments:

Post a Comment